Kde to začalo?

Celý nápad na téma této konference začal při  konzultacích v ČR. Z nich pramenila poptávka po specifické akci, která by se zaměřila na městskou turistiku. A tak je tu čtvrtý ročník konference s tématem Travelevolution, tentokráte na téma  městská turistika.


Luděk Hrnčíř a gamifikace

Gamifkace je možná ošklivé nečeské slovo, ale hezčí nemáme, a tak ho používáme pro označení využití her v marketingu, obchodě a ano také v případě hravého představení vašeho města, lokality nebo třeba expozice v muzeu. Člověk (a o to více Čech) je bytost hravá, a tak se v reklamních textech slovíčka jako hrajte, hra nebo dokonce výzva objevují čím dál častěji. Hra totiž umí vyvolat emoce, a to je to, co určitě chceme. Zážitek ze hry podpořený emocemi je lehce zapamatovatelný. A to chceme ještě více. Vždyť jak by bylo skvělé, kdyby se řeklo třeba - "doplňte jméno vašeho města", jó, to si dobře pamatuji, tam jsme se vážně bavili, bylo nám při tom dobře. Tam určitě musíte vyrazit.

Během několika desítek minut se koukneme na hry, které již existují. Zamyslíme se proč gamifikovat, kdy to má smysl a kdy je lepší zvolit jiné nástroje. Nezapomene projet alespoň jednu studii konkrétního projektu a na závěr trošku gamifkujeme prezentaci o gamifikaci.

Představujeme lektorku Barboru Dvořákovou

12 ingrediencí úspěchu aneb jak dobře interpretovatmístní dědictví ve městech

Přemýšlíte, jak zaujmout návštěvníky? Chcete propojit vaše místo s tím, co mají rádi a o čem sní? Nevíte, zda se vrhnout do tvorby expozice, naučné stezky, questingu nebo se úplně jiným směrem?

Společně projdeme zásadní aspekty, které rozhodují o tom, zda bude mít váš nápad u návštěvníků úspěch. Principy kvalitní interpretace místního dědictví budou doplněny o příklady dobré praxe z České republiky i zahraničí. Nebudou chybět ani ukázky aktuálních trendů jako je rozšířená realita. Díky dobře zvládnuté interpretaci mohou i od vás návštěvníci odcházet s nadšením a jiskrou v oku.

O lektorce:

Interpretaci místního dědictví a vzdělávacím projektům se věnuje více než 10 let. Řídila například několikrát oceněný projekt Krajina za školou, jehož metodiku pomáhala zavádět do škol a muzeí ve Velké Británii a dalších evropských zemích. Spolu se svým týmem vytvořila kompletní vzdělávací programy a materiály k výstavě Příběh planety Země realizované Národním muzeem. Podílela se na tvorbě libret mimo jiné pro Národní zemědělské muzeum, Domy přírody a centrum Eden. V současné době spolupracuje na vývoji návštěvnické aplikace Příběhy z kasemat pro Muzeum města Brna.

Je členkou Sdružení pro interpretaci místního dědictví a organizace Interpret Europe, v rámci které zaměřuje na interpretaci pro děti. Interpretaci vnímá jako soubor darů, které stojí za to šířit, aby co nejvíce návštěvníků zažívalo radost z objevování.

Více o interpretaci najdete na www.dobrainterpretace.cz.